Toimitusehdot

Finn-Sermest Oy:n toimitusehdot

  1. Toimitustapa
    1.1 Tuote toimitetaan kuorma-autotien päähän. Tuotteet tuodaan pääsääntöisesti jakeluautolla ja
    puretaan tuotteen purkuvaatimukset huomioiden joko perälautanosturilla ja pumppukärryillä
    tai nosturilla. Tuotteen, jonka rahti on tilattu käsin purkuna, asiakas on velvollinen
    järjestämään paikalle vähintään kaksi hyväkuntoista purkajaa. Asiakas vastaa olosuhteista
    purkupaikalla ja sille johtavalla väylällä. Mikäli kuljetusliikkeen kuljettaja ei näe
    turvalliseksi ajaa käytettävissä olevalla kalustolla purkupaikalle esim. kelirikon tai tien
    painorajoitusten/ahtauden vuoksi, Asiakas on velvoitettu järjestämään toisen purkupaikan
    tuotteelle. Finn-Sermest Oy ei vastaa tiestölle tai piha-alueille aiheutuneista vahingoista eikä
    muista vahingoista, mikäli kuorma pitää toimittaa paikkaan, joka on liian ahdas tai
    heikkokuntoinen käytettävään kuljetuskalustoon nähden. Mikäli jo sovittu nouto tehtaalta
    muutetaan rahdiksi, veloitetaan siitä 80 €. Tämä sen vuoksi, että noutopaketin leveys
    suurempi kuin rahtipaketin.
    1.2 Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus, hinta, toimitustavat ja toimituskulut
    ilmoitetaan tuotteen valinnan ja ostamisen yhteydessä.
    1.3 Myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on hintavirheen takia selkeästi
    poikkeava markkinahinnasta.
    1.4 Tilauksia toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueella osoitteisiin, joihin on kiinteä
    tieyhteys. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan tuotteittain
    erikseen.
  2. Tuotteen kuljettaminen ja tarkastaminen
    Kuljetusyhtiön kautta toimitettavat tuotteemme kuuluvat kuljetusyhtiön kuljetusvakuutuksen
    piiriin. Asiakkaan tulee välittömästi tuotteet saatuaan tarkistaa, että toimitus vastaa Asiakkaan
    tilausta eikä tuotteissa ole näkyvissä mahdollisia ulkoisia kuljetusvaurioita. Asiakkaan on
    ilmoitettava mahdollisista tuotepuutteista ja kuljetusvaurioista rahdinkuljettajalle ja myyjälle
    seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta ja joka tapauksessa aina
    ennen tuotteen asennusta tai rakenteisiin kiinnittämistä. Jos tuote on vaurioitunut, on
    vastaanottajan tehtävä siitä merkintä kuljetusliikkeen rahtikirjaan.
    Toimittaja ei vastaa virheistä, jotka johtuvat asennusohjeiden vastaisesta asennuksesta tai
    ohjeiden noudattamatta jättämisestä taikka materiaalien virheellisestä säilytyksestä esim.
    suojamatta tai muuten niin, että ne vahingoittuvat. Toimittaja vastaa mahdollisista
    tuotepuutteista/virheistä, mutta varaa samalla oikeuden tehdä kustannuksellaan ainoastaan
    yhden puutetoimituksen, johon tulee kerätä ja informoida kerralla kaikki puutteet/virheet.
  3. Maksutavat
    Verkkokaupassa maksutapoina toimivat Paytrail Oyj palvelulla toteutetut
    verkkopankkimaksupainikkeet, MasterCard ja Visa -luottokorttimaksu. Myös Osuuspankin
    kulutusluotto on mahdollinen maksutapa.
    Lasku voidaan lähettää myös sähköpostilla tai kirjeenä.
  4. Peruuttamisoikeus
    4.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen
    vastaanottohetkestä lukien. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä
    yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse
    osoitteeseen finnsermestoy@gmail.com tai postitse myyjän osoitteeseen.
    4.2 Tuotteen peruuttamisoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 § määräykset.
    Asiakkaan tilauksen mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai muutoin räätälöidyillä tuotteilla
    ei ole peruuttamisoikeutta. Mikäli asiakas on esim. valinnut tuotteeseen perusmallista
    poikkeavia lisäominaisuuksia taikka siihen on lisätty muita perusmallista poikkeavia
    ominaisuuksia, on kysymys muokatusta/räätälöidystä tuotteesta, jonka osalta
    peruutusoikeutta ei ole.
    4.3 Peruuttamisoikeuden edellytyksenä on, että Asiakas on pitänyt toimitetun tuotteen
    muuttumattomana ja vähentymättömänä. Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä
    tuotteita. Itse asennettuja taikka osittain itse asennettuja tuotteita ei ole mahdollista enää
    palauttaa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa
    huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina
    tuotteen täyteen hintaan asti. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos Asiakas on käsitellyt
    tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden
    toteamiseksi.
    4.4 Pyrithän pitämään palautettavan tuotteen myyntipakkauksen mahdollisimman
    muuttumattomana. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin,
    että kuljetusyhtiö kykenee ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan. Myös
    hajotettu pakkaus voi vaikuttaa asiakkaalle maksettavaan hyvitykseen ja Asiakkaalta
    voidaan periä sen johdosta arvonalennusta. Tuotteet on pääsääntöisesti pakattu muovitettuun
    pakettiin. Tarkista että paketin muovit ovat ehjät, jos säilytät tuotetta ulkona.
    Pahvilaatikoissa toimitettavat tuotteet on varastoitava kuivissa tiloissa.
    4.5 Palveluille ei myönnetä peruuttamisoikeutta jo suoritetun palvelun osalta.
    4.6 Asiakas vastaa palautuskustannuksista riippumatta siitä onko tuotteesta veloitettu rahdin
    toimitusmaksu vai ei. Suuret ja painavat tuotteet suositellaan aina palauttamaan suoraan
    myyjän tehtaalle nopeinta käsittelyä varten. Mikäli et palauta tuotetta itse tehtaalle,
    palautusrahdin hintaan vaikuttavat rahtiyhtiö, tuotteen koko sekä paino. Käytettävän
    rahtiyhtiön valitsee myyjä. Rahti on usein vastaavan suuruinen, kuin mikä on ollut
    toimituskustannuskustannuskin (toimituksen rahtikustannus), mutta hintaan saattaa vaikuttaa
    rahdinkuljettajan muut ajot samaan suuntaan, joten asiakkaan on varauduttava siihen, että
    palautusrahti voi olla myös huomattavasti suurempi, kuin mikä on ollut toimituskustannus
    (toimituksen rahtikustannus). Asiakkaan tulee olla ennen palautusta yhteydessä myyjään
    palautuksesta sopimiseksi. Palautuskustannus peritään Asiakkaalta joko siten, että tilauksen
    toimituskustannusta ei palauteta, kustannus vähennetään palautettavan tuotteen
    hyvitettävästä summasta tai muulla erillisellä palautuskustannuksen veloituksella.
    4.7 Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä
    kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).
  5. Kaupan peruuttamisen vaikutukset

Myyjä palauttaa peruutetusta tilauksesta kauppahinnan sekä toimituskulut edullisimman
vakiotoimitustavan mukaisesti. Toimituskustannus sekä laskutuslisä palautetaan
kokonaisuudessaan vain, jos Asiakas palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet. Lisäkustannuksia
siitä, että edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeava toimitustapa on valittu, ei hyvitetä.
Maksut palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän
kuluttua siitä, kun Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai sille on esitetty näyttö, että
palautettavat tuotteet on lähetetty takaisin.

  1. Muut palautukset:
    Muusta palautuksesta on neuvoteltava myyjän kanssa. Tuotteiden, jotka Finn-Sermest Oy on
    hyväksynyt palautettavaksi, palautuksessa noudatetaan näiden Toimitusehtojen kohdassa 4.6
    säädettyä. Tuote on palautettava käyttämättömänä ja virheettömässä kunnossa, tällöin se
    hyvitetään täysimääräisesti. Asennettuja tai osittain asennettuja tuotteita emme ota vastaan
    palautuksina. Palautuksissa ostaja vastaa tuotteiden asianmukaisesta pakkauksesta niin, että
    kuljetusyhtiö kykenee ne kalustollaan noutamaan ja turvallisesti kuljettamaan.
  2. Tuotteen virhe
    7.1 Myyjällä on kuluttajansuojalain mukainen vastuu tavaran virheestä.
    7.2 Virhetilanteessa asiakkaan tulee olla ensin yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun
    sähköpostitse finnsermestoy@gmail.com. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa,
    kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa kaupan teosta.
    7.3 Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus
    (Asiakkaan kuitti). Myyjä vapautuu takuuajan vastuusta, jos tuotteen virheellisyys tai
    rikkoontuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen
    vastaisesta käytöstä, säilytyksestä suojaamattomana tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta
    seikasta. Takuu ei kata vuodenajoista ja ilmankosteudesta johtuvaa puun elämistä esim.
    tynnyrisaunan ravistumista.
  3. Vastuunrajoitus
    8.1 Myyjä ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle
    –tuotteesta/palvelusta tai sen käytöstä taikka siitä, ettei tuote/palvelu ole käytettävissä.
    8.2 Myyjä ei vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista. Pois lukien myyjän
    lakisääteiset vastuut. Ilmoitettavat toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja myyjä ei vastaa
    välillisistä kuluista, jotka aiheutuvat mahdollisesta toimitusaika-arvion ylittymisestä.
  4. Muut ehdot
    9.1 Myyjä ei vastaa ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.
    9.2 Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.
    9.3 Myyjällä on oikeus muuttaa Toimitusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat Toimitusehdot ovat
    nähtävissä myyjän kotisivuilta.

9.4 Mahdollisiin Asiakkaan ja myyjän välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan
Suomen lakia.
Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla,
kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.